همه آهنگ ها

رفع خستگی و آرامش بیشتر پشت کامپیوتر با حرکات حرفه ای یوگا

رفع خستگی و آرامش بیشتر پشت کامپیوتر با حرکات حرفه ای یوگا
رفع خستگی و آرامش بیشتر پشت کامپیوتر با حرکات حرفه ای یوگا

کاربران کامپیوتر ، لپ تاپ و… که زمان زیادی را پشت سیستم می گذرانند، به مرور زمان با مشکلات زیادی از جمله دیسک کمر، گردن و ناراحتی های استخوانی مواجه میشوند. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات ، راهکارهایی همزمان با کار پشت کامپیوتر وجود دارد که توصیه میشود هر چند وقت یک بار برای آرامش بیشتر و در واقع ریلکسیشن بدن (relaxation) انجام دهید. در این پست ، مهارت های حرفه ای یوگا (yoga) را برای کاهش خستگی های ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر را معرفی می کنیم.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم

نکاتی که در این پست از فارس 98 معرفی می کنیم را به چند بخش جداگانه ، شامل : بخش بالایی و پایینی بدن، کل بدن ، صورت و پیشانی و نهایتا محیط داخلی بدن تقسیم می کنیم.

نرمش اول: بخش های بالایی بدن

1-سر خود را به آرامی حرکت دهید. آن را به چپ و راست حرکت دهید و سپس به آرامی به کشش کم به بالا و پایین ببرید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

2-شانه های خود را تکان دهید.برای تکان دادن شانه ها باید بهترین روش را متناسب با ارگونومی بدن خود ( Ergonomi of body) پیدا کنید.چرخش به سمت جلو و عقب ، حرکات دورانی و یا کششی مناسب را انتخاب کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

3-کمر خود را به شیوه ای که چرخش و نرمش ستون فقرات را احساس کنید به آرامی تکان دهید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

نرمش دوم:بخش پایینی بدن

انگشتان پای خود را با فشار اندکی به زمین بزنید و سعی کنید مطابق با تصویر زیر حرکات کششی را انجام دهید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

نرمش سوم: کل بدن

1-کل بدن از سر تا انگشتان پا را ماساژ دهید.

نرمش سوم: کل بدن

2- دست خود را روی شکم خود قرار دهید و سعی کنید عمیق نقس بکشید و حرکات تنفسی را احساس کنید.با این کار انرژی زیادی را کسب می کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

نرمش چهارم: سر و صورت

با دستان خود کل صورت و چشمان را بمالید و با این کار ماساژ مختصری به صورت دهید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

انگشت شصت خود را روی یک سمت بینی خود قرار دهید و مجددا این کار را با انگشت سبابه و میانی خود نیز انجام دهید.همزمان . به صورت عمیق نفس بکشید و سعی کنید این کار را به صورت مداوم انجام دهید و انگشتان خود را عوض کنید.این کار را تا زمانی که احساس ارامش و رفع خستگی نکردید ادامه دهید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

نرمش آخر: محیط داخلی بدن

ما به صورت مستقیم نمی توانیم با ارگان های داخلی بدن تماس داشته باشیم.اما حرکاتی که در روز انجام میدهیم ارتباط نزدیکی با هر یک از اندام ها دارد.لذا نرمش هایی که برای آرامش بیشتر اندام ها نیز انجام میدهیم روی اندام های ما تاثیر به سزایی دارد.

1-شکم خود را به آرامی ماساز دهید و با خود این جمله را تکرار کنید که ” من سرشاز از امواج مثبت هستم و زندگی ام را با مثبت اندیشی دنبال می کنم”

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

2-مطابق با تصویر زیر نوک انگشتان خود را به هم نزدیک کنید و به صورت دورانی حرکت دهید یا به هم فشار دهید.همزمان جملات مثبتی را که می خواهید بشنوید یا همیشه در زندگی پیرو آن ها باشید را در ذهن خود مرور کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

3-انگشتان خود را به شکل زیر نگه دارید و تمام انرژی مثبت خود را به سمت افراد پیرامون خود بفرستید.برای دیگران آرزوی خوشبختی کنید و خیرخواهی خود را امواج مثبت خود به آن ها ثابت کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

4-دستان خود را مقابل قلب خود نگه دارید و به هم بمالید. به منبع نور جهان فکر کنید و از او طلب کمک کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

5-روی یک صندلی راحت بشینید و دستان خود را روی پاهای خود قرار دهید و به تمام افکار منفی پایان دهید.هر آن چه که باعث آزار شماست را از ناحیه ی پا به سمت زمین پرتاب کنید و رها شوید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

6-از فکر کردن به هر چیزی فارغ شوید و سعی کنید ذهن خود را آزاد کنید.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

7-افکار مثبت خود را زمزمه کنید.اگر تصور می کنید شما زیبا هستید ، آن را به خود یادآوری کنید.اگر اعتماد به نفس بالایی دارید آن را زمزمه کنید تا همه ی جهان شما را باور کند.

نکاتی که حین نشستن پشت کامپیوتر باید به آن توجه کنیم؟

با افکار مثبت زندگی کنید و بدانید هر آن چه که پیش روی شماست ، قابل تغییر است. فقط اگر بخواهید!

پیروز باشید.


(1) بهترین حرکات یوگا برای کمر عکس
بهترین حرکات یوگا برای کمر عکس


(2) 20 حرکت بسیار ساده و ابتدایی ورزش یوگا
20 حرکت بسیار ساده و ابتدایی ورزش یوگا آموزش حرکات یوگا


(3) ویدوآل کدام نوع یوگا برای شما مناسبتر
ویدوآل کدام نوع یوگا برای شما مناسبتر استسلامت


(4) آموزش یوگا
آموزش یوگا


(5) انواع حرکات ورزشی یوگا برای افزایش قدرت
انواع حرکات ورزشی یوگا برای افزایش قدرت باروری زنان


(6) ماهنامه دانش یوگا شماره 125 - مگ لند
ماهنامه دانش یوگا شماره 125 - مگ لند


(7) هاتا یوگا برای سلامتی بدن و ذهن مفید
هاتا یوگا برای سلامتی بدن و ذهن مفید است. شرح هاتا یوگا چگونگی


(8) اگر زیاد پشت کامپیوتر می نشینید این حرکات را فراموش نکنید
همراه ما باشید تا در این گزارش مهارت های حرفه ای یوگا yoga را برای کاهش خستگی های ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر به شما معرفی می کنیم.


(9) صدای باران - مطالب ابر یوگا
صدای باران - مطالب ابر یوگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا